maandag 27 oktober 2008

Wat het ook is..

De geur van de kou en de kleur van de avond. Geluid van de donkere morgen. Gevoel van intens geluk. Hoe het ook kan, het raakt me telkens weer. Het najaar met de vallende bladeren. Mooie kleuren. Donkere gezelligheid. Kou die warm aanvoelt.. Van binnen, door herinneringen.. mooi én verdrietig

Wat is het ook is, het raakt me en dat het me raakt doet me goed.
Heel bewust van het hier en nu.. zo lopend door de straten

Voorbijgangers.. Ieder een eigen leven. Een glimlach een groet, een blik en een gebaar. Alsof iedereen elkaar kent. Huizen.. elk met een eigen verhaal.. levendig of eenvoudig ingericht, met veel kleuren of in soberheid.. Ik zie het en laat mn fantasie zn vrije loop. Dromen over wat er zich afspeelt, achter die gesloten deuren. Bedenken wat de mensen beweegt en waarom ze hier zijn waar ik nu ook ben . Soms een dagdroom als een sprookje. Soms een gedachte als een roman. Een glimlach een traan. Een huivering of een warm gevoel.

Bewust… dat ik zelf mag kiezen. Wat ik wil of doe of waar ik ga. Bewust… van mijn geluk en wensen, het moment.. bewust van waar ik in mijn leven sta.

Geen opmerkingen: