maandag 28 juli 2008

Oh ja.. zo grappig

Pech deel 2.. 3...

ja ja

Even stoppen bij de winkel en bij terugkomst ananasje, half brood en 2 pakkenmelk als metgezellen naast me op de stoel. Starten...

of toch niet?

nee toch niet..

Belletje nr 1 naar de ANWB: Frederik. Frederik neemt mn gegevens op, checkt nog even de stand van zaken. En haalt ten slotte een leuk grapje met me uit: lichtje aandoen en opnieuw starten.. doettie het? en ja hoor... "hoe kan dat??" vraag ik blij verrast. Frederik had ook geen id, maar was naar zijn zeggen een trucje..

Btje zo'n trucje van drie keer draaien, vinger op je neus, liedjes zingen en 2x het alfabet opzeggen en dan op goed geluk nog een poging wagen, want aan t eind van de rit, aangekomen in mn eigen straat, begeeft de auto het weer.

Frederik kon vanaaf ws zijn lol niet op met zo'n goedgelovig jong vrouwtje aan de telefoon. Ik stond ergens in het midden van de straat helaas toch weer gewoon met een autootje waar ik geen kant mee op kon.

Belletje nr 2 naar de ANWB: een meneer waarvan de naam niet te verstaan was.. ook niet na 2 x vragen. Doelgericht en gehaast neemt hij mn 'bestelling' op. Gelukkig was ook ik ondertussen een getrainde klant, dus het gesprek verliep erg soepeltjes. Even naar huis lopen en daar wachten op het belletje van de monteur leek het beste gezien de drukte van vanaaf. Dus met mn ananas, half brood en 2 pakken melk naar huis gesjokt. En na zon 45 minuutjes was de monteur gearriveerd.

1. Geen losse stekkertjes.
2. Geen problemen met de acuu.
3. Aantal kunstjes, zoals mn buurjongen zaterdag ook had gedaan, werkten weer niet...

..maarrrr monteur was er wel van overtuigd dat het idd de startmotor was.

Samen geduwd
Monteurtje als een held in mn autogespongen.
Auto pruttelde weer vrolijk naar stationair

...ennn adviesje mn startmotor te laten bekijken en evt vervangen.

Dat is het dus.

En wie weet sta ik tot ik mn afspraakje bij de garage heb, binnenkort wel weer even stil... mag ik zelf mn auto schudden, aanduwen, of de motor btje oppeppen door er een mep op te geven ofzo..

spannend

Geen opmerkingen: