woensdag 23 juli 2008

Eigen Wijze

Als ik naar íedereen zou luisteren die een mening heeft over wat ik wel en niet zou moeten doen... Dan zou ik níets kunnen doen... zou ik thuiszitten denken aan wat ik allemaal hád kúnnen doen en niemand zou door hebben dat ik naar hen geluisterd heb. En wees nou eerlijk..naar wíe zou ik moeten luisteren? Wíe heeft gelijk? Ik weet het tóch niet en er is altijd wel iemand die het ook dan weer denkt te weten... Het is míjn schip op de zee van het leven en die adviezen daar in de verte.. het zijn de stuurlui uit het gezegde.. Ik kan toch alleen naar mezelf luisteren? Níet omdat ik denk dat ík gelijk heb, maar gewoonweg omdat ik anders stil blijf staan of misschien zelfs vallen zal tussen hun wal en mijn schip.. en dan zijn zij degenen die mij niet redden kunnen.

Geen opmerkingen: