donderdag 24 juli 2008

De Natuursteenhouwerij

Vanmorgen om 8 uur wakker gebeld door een meneer die graag iemand van de natuursteenhouwerij wilde spreken.

Ok dan! In eerste instantie een beetje moe en verward - wellicht doordat m’n 5e uurtje slaap nog maar net in gegaan was - nagedacht of dit een nieuwe klant was van de VHD waarvoor ik als contactcenteragent de man eventueel door zou kunnen verbinden.. maar nee.. ik was echt gewoon thuis en ondanks dat ik vandaag van plan was de betonnen vloer van mijn binnenplaatsje met een flinke schrobbeurt even groenvrij te maken… heb ik daarmee naar mijn weten niets te maken met natuursteenhouwen. De man met slaperige stem uitgelegd dat hij volgens mij het verkeerde nummer gedraaid had. Hij dacht het zelf ook al…

De eerste gedachte nadat ik ophing was dat het telefoontje van de man te maken had met een overlijden waarvoor hij een grafsteen zou moeten gaan kiezen. Misschien wel voor zijn vader, moeder, oma of zelfs kind. Ineens vond ik het heel zielig, hij excuseerde zich ook nog voor het vroege bellen.. en dan te bedenken dat hij zelf in een situatie zit waar ik nu even helemaal niet aan zou willen denken. Ik kon gewoon weer even in bed gaan liggen denken aan mijn binnenplaatsje, het zonnetje waar ik vanmiddag van wilde gaan genieten, al mijn goede voornemens en al mijn eigenlijk zo kleine zorgen waar ik regelmatig met mijn denkbeeldige loep naar kijk om me vervolgens even heerlijk zielig te voelen. Niet meer doen! Nieuw voor nemen. Alles Gaat uitstekend!

Waarom komen dit soort mensen eigenlijk bij mij terecht? Laatst kreeg ik van het via werk.nl van het CWI waar ik standaard ingeschreven sta een zogenaamd ‘verzoek te reageren’ op een vacature. De titel was hoopvol: tweede bloembinder. Ik zag mezelf al in een schattige bloemisterij staan bloemschikken. (niet zo’n gek idee eigenlijk) Bij het openen van de vacature bleek het echter iets minder “rooskleurig” ..

Firma zoekt in geheel Nederland partners voor het als bloembinder opmaken/bezorgen van bloemen en het onderhouden van graven. Tevens zoeken wij partners voor het opmaken van rouwboeketten bij de uitvaart, waar bij een persoonlijk gesprek de wensen vertaald worden in een persoonlijk boeket.

  • Het ideale parttime of fulltime werk, waarbij u geheel zelf uw tijd kunt indelen, dicht bij huis en werk met grote waardering!
  • U heeft telefonisch en persoonlijk contact met uw klanten over hun wensen (over hun voorkeur van bloemen, over de wijze van onderhoud, over de frequentie van uw service).
  • U renoveert en onderhoud graven met professionele materialen.
  • Als bloembinder schikt u bloemen of maakt bloemstukken en bezorgt deze op het graf.
  • U maakt van uw werk, vooraf en achteraf, mooie sfeerfoto's.

Zou het een teken zijn? Even met beide benen op de grond gezet worden?

Bizar?

Nee t is gewoon een vacature en nog wel leuk ook. Even stil staan bij het feit dat ik dat werk ook zou kunnen gaan doen als ik het zou willen.. maar nee… toch maar niet..

En trouwens.. misschien belde de man van vanmorgen alleen voor de levertijd van zijn nieuwe marmeren vensterbankje….

Geen opmerkingen: